Tuesday, February 10, 2009

One Goal Achieved !

After weeks, days and nights preparing for Bangsawan, all that came to an end... malaslah nk mengomen pasal bangsawan kat cni...biarlah blog2 lain...So drpd kita menensionkan diri membace bahan bacaan yang kurang menyenangkan..lebih baik feast your eyes (tu je yang boleh) to these pictures below...It will make you happy! well, atleast it made me happy...huhu...

This was my Weekend Baking Adventure!!! the bangsawan aftermath...

Saya betul2 nak balik after Bangsawan tapi bukan sebab nak lari menyedihkan diri (mmg puas hati sebenarnya dan amat bangga dengan sapphire),cuma nak melepaskan segala penat lelah saya selama ini... haih nak balik rumah weekend tu pun sikit punya susah... sebab nak kene angkut Smoke machine yang digunakan dalam Bangsawan Sapphire ( alah yang menang best technical effect tuh...hehe nak jugak...sah kena kutuk riak pasnih :p) dan juga 2 industrial fan yang besar gila yang disewa... sampai kena naik lori..

Thanx to aaaainaaaa kamila's dad yang ade lorry, kami berdua dapat pulang ke rumah dengan selamat..Alhamdulillah... 1st time naik lorry menarik btul....

------------------------------------------------------------------------------------------------
sampai di casa tercinta.... saya mmg bertekad nak memenuhi cita-cita saya membuat kapkek...
selalunya, saya kerap melayari blog2 cupcakes and order je daripada mereka...
sekarang, saya wan nur amira binti rahmat bertekad untuk menjadi pembuat kapkek terunggul masa kini... tis is my tyme to shine!!!!

tapi... 1st attempt...hancus.....
i tried using the brownies recipe and letak dalam kapkeks but i dont know why tak jadik... die tak kembang...kapkek tuh menjunam ke bawah macam kawah asteroid...tensen i dibuatnye...
coz i read on the internet that for cupcakes, you can use any cake recipe and just fill 3/4 of the cup... in conclusion, do not just simply google and trust it...ni lah padah nye...


disaster...

and so, in a more proper attempt, i used a REAL cupcake recipe but vanilla butter flavour.... n eureka! JADIK!!!!

The FIRST batch!!



Tetapi sebenarnya, tujuan sebenar nak baking ialah saya nak buat blueberry cheesecake atas permintaan kapitan...dan sebagai buah tangan kepada Bangsawan Sapphire Committee yg telah berhempas pulas untuk menjayakan pementasan 'Bicara Takdir Berbisa'....

Ini dia pembikinan blueberry cheesecake...

Blueberry cheesecake ini siap pada jam 12.30 malam...nasib baik adik tengok MU lawan...adelah teman bukan mesra,tapi teman mengutuk kek saya....

ini lah perbualan saya dan adik yang mmg lovey dovey... bluek....

Saya: adik, kakak nak bawak balik cheesecake ni and the cupcakes... tapi akak tinggalkan lah for you and mak...

Adik tercinta: kakak, kalo kakak tinggalkan 5 bijik kapkek kecik tuh kat rumah ni pun konfem x abis....bawak je lah balik....

sebagai kakak yang matang dan rasional, saya bersabar sahaja lah dengan kenyataan adik tercinta...

Saya: bengong ar adik nih...(sambil pegang senduk nak pukul.....eh, *dont try this at home*)

Adik tercinta: hahaha....(berlari2 anak ke arah ps3 yg menanti untuk dimainkan...)

selepas itu, saya pun sambung baking adventure saya setelah tersidetrack sebentar tadi...sekarang the moment i've been waiting for...

ICING!!!!


Saya buat 3 kaler jer...sebab beli 3 food colouring je~ blue,rose pink and apple green....




MY FIRST CUPCAKE WITH ICING.... teka ape die......


it's a smiley face!!! haha i know tak jadik...
but it gets better with this heart-shaped cupcake...awww so sweet....



The thing that i really nak buat is the SAPPHIRE HOUSE OF GLORY themed CupCakes!!!
so i tried...did i succeed...let's see step by step...

1.arrange the cupcakes




2.put icing selang-seli biru



3. jeng jeng jeng cupcakes for Sapphire Bangsawan Committee all DONE!





more pictures of the Sapphire Cupcakes..





I also made cupcakes for my mom and brothers...


buat mak...


buat baam...
s

buat adik tercinta yg gerenti tak makan...




for j.lo and syahirah...




more cuppies by me....





.




at last, i have fulfilled my dream of baking cupcakes... eventhough ade minor mistakes...
but lessons learnt!...more cuppies to come in the future,hopefully...

sincerely yours,










.





1 comments:

Anonymous said...

ban2 aku juga suka kek blue berry tuh..sedap n cantik!!!!