Wednesday, March 11, 2009

Why are babies so cute????

i.hate.babies.

statement di atas memang menunjukkan saya seorang manusia yang kejam dan wajar dikenakan hukuman sebatan 100 kali.

Walaubagaimanapun, saya akan menjustifikasikan kenyataan saya...

jam 3.00 ptg~ saya sudah bersedia dengan notes mechanics di depan kanta lensa saya... buku Mr. Dant di tepi bagi membuat latihan2...

jam 3.15 ptg~haaaaa.....ngantuknye....

jam 3.30 ptg~saya membuat kopi...ye rakan2, kopi pada jam 3 ptg... mengalahkan ratu kopi negara, chaletm8 shahidah deen...

jam 3.45 ptg~mula nak study semula

jam 3.46 ptg~aduhai ngantuknye.....


jam 4 ptg~ mak: mira, gi beli kuih jap...

saya: ala...mak jap eyh mira ngah stadi nih...
dalam hati: yey yey...tak yah stadi... bleh kuar ronda-rondi jap...

Sebagai seorg anak yang solehah, saya pun pergi membeli keropok lekor 2 ringgit dan karipap 4 bijik...

Pulang ke rumah...Selepas makan dan bersantai bersama adik dan mak,
Saya sambung stadi dengan minda yang fresh.... daripada kul 5.30.... Momentum study saya amatlah mantap pada masa itu, ... soalan demi soalan sedang dibuat dengan penuh keseriusan... tiba-tiba....

tet~tet~ bunyi loceng rumah berbunyi... tet~ tet~ owh rupanya Mak Chak datang bersama Abg Syuk, Kak Jariah dan the baby, the enemy~ Qistina....

Abg Syuk merupakan Willy Wonka family kami... beliau membuat pelbagai jenis cokelat untuk dijual... memang businessnya semakin laris... jadi, bagi pertunangan abang saya, beliau menyesponsorkan beberapa jenis cokelat untuk dijadikan hantaran... ini dia cokelats nya...sebelum bakul hantaran dihias...




dan this is my favourite of all his magnificent chocolate creations... he calls it the LOLLY-CHOC...simply cute and delicious..

But, my main concern at that point is of another creation, a cute creation from God.. uggh... menyampah tgk muke budak ini... belum cukup setahun, dah pandai kenyit2 mata senyum2 dengan kepala senget bajet cute kat orang... I was supposed to study... i was at my optimum study level...

but, How can i resist?? how can i resist this energetic baby who just wants to merangkak all over the house...naik tangga turun tangga... ??? How can i resist a baby who would come to you and cubit2 ur pipi while smiling at you?? owh so cute...

Payah nak mengejar die... qistina sangatlah laju sebab itu semua gambar yg diambil blur2 belaka... aksi2 menangkap qistina menaiki tangga




urmmmm which one is the baby here????



owh senang je nak tahu~ the real baby is the cute one... and the not so baby is the one yang bajet cute... hehe



Haih...all in the days work... in the end, not much studying was done.... all because of this one 'thing' called Qistina...okay so i may not hate babies... as a matter of fact, i love them so much that i hate myself for not being able to resist them....

So i ask you... why are babies so cute?? why oh why....

note to self: machang in 2 days...
haha baru sedar da engagement is on sunday,not saturday as digembar-gemburkan... everything seems on track... so hopefully semua akan berjalan dengan lancar di Machang... (haha teringat dulu, i mati2 ingat machang kat terengganu... pastu dah gaduh2 ngan abang n adik pasal nih, baru sedar itu Marang... not machang...hihi).....

0 comments: