Sunday, March 8, 2009

Gempita Mimpi Saya

continued... from the post He's just not that into me...

" Kalau nak buat solat Istikharah, kalau main2 mana boleh", kata seorang yang agak arif hal-hal keagamaan ini.

dalam hati saya: Mana ade saya main-main... saya tulus ikhlas melakukan solat ini...saya tidak mahu benda ini menggangu benak fikiran saya yang kusut ini..

Gempita Mimpi Malam 1...(nak sebut malam pertama lagi sedap...tapi nanti ada yang salah interpretasikan pula)

Selepas solat Istikharah pada jam 2.45 pagi, saya pun tidur...


*.......*


jam 6.45...Subuh...


jam 6.55...Tidur lepas Subuh hehe


jam 7.15...terjage....

hmmmm kelip kelip mata....kerut kerut dahi...

hmmm ape yg berlaku??? hmmmm saya ingat ada beberapa muka muncul dlm mimpi saya...tapi satu nama pun tidak muncul dlm noodle brain saya ni....
fikir punye fikir...mmg x ingat... haih...
ape yg tak kene???




Saya berkesempatan jumpa anis chaletm8 saya di runway chalet,ceritalah kisah mimpi saya kepada anis...*jemma chaletm3 saya yang lagi satu,yang lagi naughty(hehe) pun ada di tempat kejadian mentertawakan saya "haha banban buat solat Istikharah..* jahatlah jemma..ntah2 jemma pun pernah buat untuk M...hahahahahahaha


ok...smbung cerita....



anis berkata," tak semestinya akan mimpi...mungkin dpt petanda dengan cara lain.... kadang-kadang dapat gerak hati..."



instinct???tak rasa apa2 pun...


cara lain??....ape cara lain?
mungkin kah petunjuk itu berbentuk heart-shaped cupcakes yang suddenly appear out of thin air ataupun belon yang akan turun dr langit masuk ke dalam tingkap bilik saya with a note dengan nama orang itu ...tak mungkin...khurafat namenye tuh.


tak pelah...boleh cube lagi...



Gempita Mimpi Kedua


Tak sempat solat sunat istikharah malam itu...tapi saya tidur awal....jam 11 malam sudah terlelap...


*......*


jam 6 pagi... saya INGAT!!!! satu muke, satu nama betul2 fresh dlm minda saya... OMG!!! TIDAK MUNGKIN!!!! tidak sangka dia... haha sungguh out of the blue... siapa yang saya mimpi?? hah mana mungkin saya beritahu...hahahaha... tetapi saya bukanla percaya sangat mimpi saya itu...mungkin salah satu memori saya mengacau ingatan saya semasa tidur....



Gempita Mimpi Ketiga


saya tidur di common room chalet sahabat saya beramai2...saya free blok 44,6,55...hehe joli moli la saya......tambahan pula, esok balik rumah bercuti 2 minggu stengah... :) relax jer saya tido malam itu without any worries ...saya pun mimpi.......


saya tak ingat bagaimana ataupun kenapa... tapi saya hanya ingat saya duduk atas kerusi..di hadapan saya, kelihatan meja berwarna kelabu (mimpi saya black and white kali ini)...lepas itu, atas meja...ada satu pinggan berisi maggi goreng mamak... saya baru nak sesuap maggi tuh... saya terjaga tatkala liyana Qisos kejut Subuh pagi itu...saya pun terjaga...


Saya pun kurang pasti...apa maksud mimpi saya kali ini pula?? saya pun tak tahu lah... malas nak buat teori lagi...


tapi, saya pernah terbaca dalam suatu article ...rasenye one of those reading passages hadiah khas dari hati ikhlas Mama Foord.. bahawa mimpi kita mempunyai connection dengan hidup kita, sama ada berkaitan dengan our daily life ataupun past life ataupun masa akan datang...

jadi, saya merenungkan~ daily life: takdek la plak saya makan maggi malam tuh....

past-life: saya mmgla pernah makan maggi sepanjang 19 tahun hidup dlm dunia ini, tapi takdek lah suka sgt maggi goreng ....

Therefore, maybe just maybe mimpi kali ini berkaitan dengan apa yang bakal berlaku dlm hidup saya.....Apa yang signifikan sangat sepinggan maggi goreng mamak dalam kehidupan saya nanti? Mentol dalam kepala saya bernyala ...*ting*... apa kata jika saya masak maggi goreng mamak malam ini? dan tengok apa yang saya mimpi malam ini... hahaha good idea....



di dapur.............



ketika saya memotongkan bawang dan mendefrostkan udang yang dah seminggu menyejuk dalam freezer..(kesian mereka)...mak saya sedang menjerang air (yeke menjerang air?? tak ingat perkataan yg sinonim dengan mendidih) ...suddenly.............



Saya: MAK! MAK! MAK! (suara saya menjerit sekuat hati)


Mak: Ape die? (dengan nada terkejut cam nak kene heart attack)



saya tunjuk ke arah periuk air yang sedang menyeksakan air tadi... ada tisu di sebelah periuk itu... dah terbakar tisu....pada saya, tinggi juga kebakaran itu, api naik sehingga tinggi satu high heel saya...pada saya yg sudah lama tak ke dapur,agak serius perkara yang berlaku di depan mata saya...



Respon mak saya? hah dengan selambenye... die amik tisu itu dengan tangan dan masuk dalam sink dan basahkan sambil berkata...



"La ni je ke?? aku ingat nampak hantu tadi... aish...boleh kene heart attack duk ngan kamu kat dapur ni... ...."mak berkata...


"Hahahahahahahha..." tetibe kedua-dua kami ketawa terbahak-bahak...



haih..macam ini lah selalunya saya di dapur..tidak pernah terlepas daripada perkara-perkara pelik lg aneh yang berlaku... saya rasa bodoh pula bila berada di dapur..at the same time mengkagumi sifat keselambaan mak yg sudah bisa tegal biasa di dapur..



Nasib baik.... kali ini masak, saya terselamat dari bahana minyak yang menggelegak...So,

ini dia maggi goreng mamak yang mampu saya buat... mak suruh saya buat sekali untuk adik saya..sibuk jer... dia mesti banyak mengomen...



siap ade smiley face tau :)
*kedua-dua timun dan urmm the other green thing dibuang dengan cepat oleh adik sambil menbuat muka 'eeeewwww' sebelum menjamah mee itu..




dalam hati: tak sabar nak tunggu mimpi saya malam ini... :)

0 comments: