Tuesday, June 9, 2009

Misteri Tudung Hitam

Semalam, sehari sebelum saya menjalani peperiksaan terakhir keesokan harinya, saya telah ke surau untuk solat maghrib. Sebelum mengambil wudhu', saya bukalah tudung dan meletakkannya di tempat biasa~palang tangga surau. Lepas selesai, saya pun naik ke bahagian atas surau untuk melakukan ibadah wajib. Selepas selesai solat, saya pun baca Yassin bersama seorang rakan.

Selepas itu, saya ingin berangkat pulang, jadi saya pun nak capai sahajalah tudung hitam saya itu, tetapi ... hati berbisik, "eyh, ni bukan tudung i ni.. mana tudung i?" Saya pun mencari di merata-rata tempat...di tempat pengumpulan telekung, di rak-rak dan juga di bahagian juniors sekali. Walaubagaimanapun, usaha saya sia-sia. Kelibat tudung hitam itu tiada kelihatan. Saya turun balik ke tempat mengambil wudhu' untuk menge'cek' sama ada saya tertinggal tudung itu di palang tangga tadi tetapi tiada apa2 yang tergantung di situ.

Aneh... mana mungkin sehelai tudung hitam yang langsung tak liplap dicuri di surau? ironi.... ahh...Husnuzon, husnuzon...mungkin ada yang tertukar kut tudung saya itu dengan tudungnya..iyelah tudung sama hitam, hati siapa tahu...tibe..


Owh, bagaimana saya pulang tanpa tudung? hah saya free hair je lah malam tuh... malam gelap kut, tiada siapa yang nampak.. huhu



gile ke? Mana mungkin saya buat begitu?! haih...farah hazwani yang berada di tempat kejadian berkata ada sehelai tudung yang memang hak milik kekal surau yang boleh digunakan. Saya pun guna.

Sepulangan ke bilik, saya buka tudung.. tiba-tiba, saya rasa leher saya gatal-gatal amat sangat dan ada juga rasa kesengatan. Apabila saya mengamati dengan lebih serius, rupanya ada segerombolan ekor semut yang mengelilingi leher ku... bukan calang-calang semut tau, semut api yang kecik-kecik. Bukan main kecik, tapi sengatnya memang berbisa. Tambahan pula, bukan sebijik semut yang gigit, satu pasukan menggigit ku...

Sehingga kini, saya masih tidak tahu ke mana hilangnya tudung hitam kesayangan saya itu... Kepada sesiapa yang rasa dia terambil, pulangkan lah kepada saya, biar hal ini terlerai secara damai...murah jer tudung tu... rm10 dari PKSN shah alam.



Ah...malangnya hidupku semalam.



Tapi.........

sekarang tidak lagi. Simple je.


EXAM.HABIS.SUDAH.!!!!



kalau dulu, tak tau nak study mechanics dulu, ke stats or chem ke.. tapi sekarang.....

Tak tahu la.... should I update blog dulu ke, atau tengok movie ke or tido dulu..ish tension nyer :P




Current mood: "tomoking" :)

0 comments: